среда, 28. април 2010.

Rapska torta - kuVarijacije

Nas zadatak ovog meseca u okviru blogerske igrice KuVarijacije bio je da napravimo tradicionalnu Rapsku tortu prema receptu nase drage prijateljice sa Coolinarike Umag-0280. Torta koja izgleda poptpuno drugacije od svih onih koje smo navikli da vidimo, u obliku je interesantnog puza i sa bogatim filom od badema i finom aromom limunove i pomorandzine korice...ajme, divote!;)))

Sastojci (originalni recept): 200 g brasna, 2 kasike secera, 2 kasike masti, 2 jajeta, 2 kasike vode

Fil: 500 g badema, 500 g secera, 6 kasika maraskina, 1/2 limunove korice, 1/2 pomorandzine korice, 3 jajeta

Priprema:

Izmesati brasno i secer, dodati otopljenu mast ili margarin, razmucena jaja i malo vode, pa zamesiti cvrsto trsto kao za rezance, po potrebi dodati jos brasna (dodala sam jos oko 100 g). Zamotati u foliju i ostaviti u frizider da stoji 30-tak minuta.

Testo podeliti na dva dela, jedan razviti sto tanje u oblik kruga (meni je precnik bio oko 33 cm) i pazljivo ga preneti na pleh od rerne koji je oblozen masnim papirom. Tockicem (radlom) iseci oblik puza pocevsi od sredine, tako da krugovi budu siroki oko 5-6 cm. Malo ih razdvojiti rukom da se ne dodiruju (odlican savet koji sam pronasla u jos jednom receptu za ovu torticu by Lilly-cool na Coolinarici).

Za nadev izmesati mlevene, ociscene bademe i secer, dodati liker, naribanu koricu limuna i pomorandze i na kraju jaja. Sve lepo izmesati i izjedanciti smesu. Umesto maraskina kako stoji u originalnom receptu stavila sam par kasika likera od pomorandze.;))

Nadev pazljivo rasporediti preko spirale od testa ali paziti da ostane malo slobodnog prostora na krajevima. Preostalo testo tanko razviti i iseci na dugacke trakice sirine oko 2 cm. Rubove "puza" premazati hladnom vodom, pa svuda okolo praviti karnerice od trakica testa (poceti od sredine).

Moram priznati da pravljenjenje ovih karnerica nije islo bas tako glatko kao sto sam videla na snimku prilozenom ispod originalnog recepta, za to treba imati malo vise prakse...ali je na kraju posao ipak bio zavrsen, doduse uz izvesno gundjanje.;))

U originalnom receptu je navedeno da se torta pece 30-40 minuta na 100 C, ali kako mi je i posle 30-tak minuta delovala kao da se nece bas tako skoro ispeci, pojacala sam temperatutu na 175 C i tako se pekla jos narednih 20-tak minuta...mozda je to i do moje rerne, pa eto samo da mozete da uporedite. Jos nesto vazno, potrudite se da DOBRO zalepite karnerice, da vam se ne bi desilo, kao kod mene, da fil pocne da curi...ali to se posle ipak ne primeti toliko kad se ohladi.;)))

Kad se tortica ispekla i ohladila, pazljivo je prebacite na tanjir i obilno pospite secerom u prahu zamirisanim vanilom, i konacni rezultat je izgledao ovako....uzivajte!;)))

18 коментара:

  1. Tvoja i moja kao nebo i zemlja.Meni je tvoja tortica savrsena,sada vidim kako treba...:)Veste ruke i dugogodisnje iskustvo,ja sam tek mlada kuvarica...:)
    Izvorni recept je super,samo meni nesto nije islo...:)

    ОдговориИзбриши
  2. Draga moja, ma nije to bas islo sve kao podmazano, hihih...da si me samo videla, ove karnerice sam nekoliko puta stavljala i skidala, i na kraju mi je ponestalo testa, pa sam torticu malo skratila!;D

    ОдговориИзбриши
  3. Odlično izgleda, ja sam ovaj krug odlučila propustiti, vjerujem da je torta jako fina..predivno kao uvijek!

    ОдговориИзбриши
  4. Predivno izgleda, očarana sam izgledom ove torte, ali čekam priliku da je napravim, jer sam prilično sigurna da bi se samo meni u mojoj obitelji ovo svidjelo. A to je opasno :)))
    Bravo za trud i rezultat.

    ОдговориИзбриши
  5. Bravo! Izgleda baš kako treba da izgleda.
    Moje utiske sam napisala kod Vere, da sad ne kuckam ponovo. :)

    ОдговориИзбриши
  6. Bas si je lepo napravila. Ja je nisam radila, ali me kopka ukus. Sa tolikim bademima, ne verujem da moze biti losa :))

    ОдговориИзбриши
  7. Ajmeeee, pa ko što Vera reče, tvoja i onu koju sam ja probala na okupljanju, po presjeku kako je gledam, nebo i zemlja! :)) Tvoja definitivno bolje izgleda na presjeku i ne izgleda mi da je baš,baš suha. :)

    ОдговориИзбриши
  8. Izgleda da su nam se iskustva poklopila, Pročitala sam tvoj post, i ja sam morala malo pojačati temperaturu. Jako ti lijepo izgleda, a i nije loše izrezati trakice malo širje a ne samo 1,5 cm kao kod mene. Ja sljedeći put radim u obliku srca.

    ОдговориИзбриши
  9. PREKRASNA! Vjerujem da te zafrkavala, ali vrijedilo je. Jako je nježna i lijepa i djeluje sočno!. :)

    ОдговориИзбриши
  10. Divna je torta, predivna !!! Svaka ti čast kako si je napravila, svaki trud se definitivno isplatio ! :)

    ОдговориИзбриши
  11. Zbilja ti je divno ispala i vidi se u presjeku da je nadjev fine teksture. Savršeno odrađeno kao i obično. :)

    ОдговориИзбриши
  12. Prekrasno, ugodno i oku a mogu zamisliti kako je nepcu i stomaku! Svaka čast! A mi koji nismo učestvovali skupljamo iskustvo!:)))

    ОдговориИзбриши
  13. volim ovakve kolače na koje se posipa šećer u prahu :)) ispala ti je predivno!

    ОдговориИзбриши
  14. Slučajno sam naletjela na Tvoj blog i bilo mi je jako, jako drago da je "moj" recept Rapske torte poslužio za domaću zadaću. Kako sam je radila nekoliko puta, sa sigurnošću mogu potvrditi da izrada nije nimalo teška samo se kuharica mora upustiti u zadatak sa dozom sigurnosti. Ništa neće zagorjeti, pocrniti, pasti (tijesto) i slične boljke koje se znadu desiti kod izrade kolača. Možda je samo rezanje kruga malo kompliciranije, ali ako kotačićem prvo samo markiramo krug još uvijek ga možemo popraviti. I da, torta se više suši nego li peče, zato je potrebno čak 40-tak minuta i slaba vatra. Tijesto mora biti svjetlo a suho. Mignone, hvala još jednom, baš ste mi uljepšale (ovaj tmuran) dan. Umag-0280

    ОдговориИзбриши