недеља, 3. јун 2012.

Mini tortice sa musom od malina i limuna


Leto nam je na pragu i mozda cete zeleti da se osvezite ovim  torticama "ususkanim" u kaputice od bele cokolade ili obucenim u cipkastu cokoladnu toaletu. Za biskvit uvek koristim odlican Godivin recept u koji mozete dodati malo kakao praha (za cokoladne korice) ili nes-kafe ako mozda pravite tortice od kafe. Fil mozete kombinovati po zelji, to moze biti umucena slatka pavlaka ili cokoladna ganache krema, a ovog puta tortice su filovane osvezavajucim musom od malina i limuna.

Recept je objavljen u proslom (majskom) broju online magazina Mezze , a ne zaboravite da zavirite u novi broj i vidite sta smo vam ovog puta fino pripremile.:))

Sastojci: 3 jajeta, 150 g šećera, 125 g maslaca, 200 g brašna, 1 prašak za pecivo, 2,5 dl mleka, naribana korica ½ limuna; 1 kašika kakao praha (za braon koricu)
Mus od malina: 200 g malina, 100 g šećera, ½ kesice želatina u prahu (6 g), 2 dl slatke pavlake

Mus od limuna: 2 dl vode, sok od 1 limuna, 150 g secera, ½ kesice želatina u prahu, 2 dl slatke pavlake

Priprema:

Umutiti penasto maslac, zumanca i 75 g šećera, dodati naribanu koricu pola limuna. Brasno izmešati sa praškom za pecivo, dodati 1 kašiku kakao praha ako želimo da dobijemo taman biskvit. U umućeni maslac naizmenično sipati brašno i mleko, mutiti mikserom da se sve fino izjednači.

Belanca umutiti u čvrstu penu sa preostalim šećerom i sjediniti sa pripremljenom smesom. Sve pazljivo izmešati varjačom i sipati u veliki pleh od rerne obložen masnim papirom. Peći na 180°C oko 15-20 minuta. Kad se kora ohladi, manjom modlicom izvaditi krugove prečnika 5 cm.


Mus od malina: razmutiti želatin sa 3 kašike hladne vode i ostaviti da nabubri. Maline preliti sa 1 dl vode, dodati šećer i kratko prokuvati. Dodati želatin i mešati dok se potpuno ne rastopi. Sačekati da se malo prohladi i umešati umućenu slatku pavlaku.



Čokoladni obruč sa printom: čokoladne preslikače na foliji iseći na trake, ali tako da odgovaraju dimenzijama tortice koju želimo da obložimo. Rastopiti čokoladu (belu ili crnu) na tihoj vatri i premazati isečene trakice u tankom sloju. Sačekati da čokolada počne da se steže, pa foliju pažljivo obmotati oko tortice i ostaviti da se potpuno ohladi. Kad se čokolada stegla, skinuti foliju a oko tortice će ostati ćokoladni obruč sa printom.


Mini tortice sa musom od limuna

Mus od limuna: razmutiti želatin sa 3 kašike hladne vode i ostaviti da nabubri. Zagrejati vodu i sok od limuna sa šećerom, kuvati 2-3 minuta i dodati želatin. Izmešati da se želatin potpuno rastopi, ostaviti da se sirup ohladi. Umutiti slatku pavlaku u šlag i sjediniti sa ohladjenim sirupom.

Mus od malina i limuna staviti u dva šprica i istisnuti po malo fila na svaki kolutić biskvita. Napraviti male tortice od dva spojena biskvita, pa zatim celu torticu u tankom sloju premazati preostalim filom. Mozete i kombinovati fil, na jedan kolutic staviti mus od malina a na drugi od limuna, pa ih zajedno spojiti.

Tortice obložiti cokoladnom ogradom ili obrucem od čokolade. Na svaku torticu istisnuti jos malo fila da se popuni prostor do vrha i dekorisati  malinom ili kolutićem limuna.

Čokoladna ograda: izmeriti visinu i obim tortice, pa iseći trake od savitljive folije tako da odgovaraju dimenzijama tortice. Otopiti čokoladu, sipati u fišek napravljen od masnog papira i na foliji “nacrtati” prvo ivice ograde, a zatim popuniti sredinu praveći “osmice” ili neku šaru po želji. Sačekati da čokolada počne da se steže, pa traku pažljivo obmotati oko tortice. Ostaviti da se cokolada potpuno ohladi i skinuti foliju, na tortici ce ostati ograda od čokolade.

Napomena: na tanjiru mozete nacrtati saru od rastopljene cokolade koja ce izgledati vrlo dekorativno kad posluzite torticu.:)

52 коментара:

  1. Slike su fenomenalne, posebno mi se dopada ova dekoracija na tanjiricu:) Tortice deluju vrlo ukusno i dopadaju mi se u ovom minijaturnom izdanju:)

    ОдговориИзбриши
  2. Prefinjene,preukusne,prelepe,naj,naj....Ja sam odusevljena!!Uvek nas isprovociras da napravimo:))Hvala ti punooo sto delis sa nama ove lepote:))Puno te pozdravljam <3

    ОдговориИзбриши
  3. prekrasno, ove tortice su pravo umjetničko djelo!

    ОдговориИзбриши
  4. Prekrasne, elegantne, kombinacija okusa je odlična, kremaste su, a biskvitići su taman da se ima što zagristi.. Zaslužuju svaku pohvalu :)

    ОдговориИзбриши
  5. Jao, šta nam radiš. Predivne su. A videla sam i novi broj, opet nas "mučiš" čokoladom. Ceo dan mislim na tufne od bele čokolade. :)

    ОдговориИзбриши
  6. Savršenstvo na tanjuru :) Tako predivno izgleda...

    ОдговориИзбриши
  7. Prelijepe su. Novi broj je super, jako inspirativan.

    ОдговориИзбриши
  8. Divim se istinski ovim tvojim čoko čarolijama,ovo je za mene više od deserta,čista elegancija..prava umjetnost!

    ОдговориИзбриши
  9. Oh, Bože! Iz tvojih ruku izlaze remek djela! Divim ti se!

    ОдговориИзбриши
  10. Prekrasna prezentacija i dekoracija mini tortica, izgledaju savršeno!

    ОдговориИзбриши
  11. Ajme, ovo je savršeno!
    Moram te pitati nekoliko pitanja, jer neke od ovih stvari još nisam radila..
    1. Što je to fišek napravljen od masnog papira? Nikad čula.. nadam se da ne pitam glupost
    2. Kako to da se čokolada može tako savijati bez da išta pukne?
    3. Gdje se može nabaviti ta neka folija koju koristiš? I da li je obavezno korištenje te folije?

    I ova dekoracija na tanjuru je također predivna, svaka čast!
    Idem se još malo diviti tvojim slikama!

    http://artonmyway95.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  12. ne znam dal su mi ljepše u omotaču s printom ili u čokoldnoj mrežici!!

    ОдговориИзбриши
  13. Dragi moji, od ovih sastojaka mozete napraviti i sasvim fine kolace, pa seckati posle na kockice ili stanglice, ne moraju to bas biti tortice... sigurna sam da cete vi imati jos neku lepu ideju.:)

    Draga Aria, pitanja su sasvim na mestu, nego sto neki put mozda propustim da navedem sve detalje, misleci da su poznati... dobro je da si pitala.:) Evo, da krenemo redom:

    1. Fisek za crtanje cokoladom se moze napraviti i od plasticne kese (one male za zamrzivac), samo se odsece vrh na jednom kraju i koristi posle za saranje. Mozes korisiti i neki manji plasticni spric ali mislim da je najjednostavnije napraviti fisek od papira za pecenje, sa njim je vrlo lako posle raditi... na ovom linku mozes pogledati kako se pravi:

    http://rapidbelgrade.com/index.php?topic=81657.0;all

    2. Cokolada se lako savija dok se jos nije potpuno stegla, vazno je da ne curi sa folije kad se podigne a da ipak bude dovoljno elasticna da se moze obmotati oko kolaca ili tortice. Videces i sama da se cokolada vrlo brzo steze kad se nanese na traku od folije (moze i na traku od papira za pecenje), pa samo treba proceniti pravi trenutak kada je staviti na kolac.:)

    3. Folija sa cokoladnim printom se od nedavno moze naruciti i kod nas, mozes pokusati da kontaktiras firmu na linku ispod i da vidis kako ide sa slanjem. Te folije su premazane tankim slojem cokoladnog uzorka koji posle ostane na cokoladnoj glazuri... ovde se mogu naruciti cokoladni transferi:
    http://www.slatkidekor.com/index.php?page=shop.browse&category_id=6&option=com_virtuemart&Itemid=64

    Ako slucajno ne mogu da posalju, mozes slobodno koristiti i obican papir za pecenje koji je dovoljno savitljiv da se lako obmota oko tortice.
    Ako zelis mozes prvo nacrtati neku saru cokoladom u jednoj boji (recimo tackice), pa kad se ta cokolada stegne, preko toga naneti sloj cokolade u drugoj boji, tako ces imati originalne cokoladne obruce, kao ovo na primer: http://www.coolinarika.com/preview/recept/tortica/ :)

    ОдговориИзбриши
  14. Ne samo da mi zvuče fantastično, već tako i izgledaju, kao malena umjetnička djela!! Ali zaista, draga moja, ova košarica od čokolade, pa savršeno!! :)

    ОдговориИзбриши
  15. Svi tvoji kolači su za mene mala remek dela! Kad objašnjavaš sve deluje nepodnošljivo lako ali bih krenula da realizujem znam da bih se preznojila iz taka:-)))

    Ovi receptići bi kod mene mogli biti samo u formi kolača:-)))

    ОдговориИзбриши
  16. Lana draga uvijek napraviš prava umjetnička djela koja su uz to jako fina i ukusna. Oduševljena sam ovim !! Prelistala sam i Mezze, jako mi se sviđa kako to radite, mogu samo još jednom čestitati !

    ОдговориИзбриши
  17. Zaista, ovu su prava umetnička dela :) volim ovakve minijaturne tortice, svaka čast :)

    ОдговориИзбриши
  18. Odlično izgledaju. Slike, ukrasi i boje su divne! :)

    ОдговориИзбриши
  19. Svaka cast! Zaista je umetnicko delo! Ove mrezice od cokolade su carobne!

    ОдговориИзбриши
  20. Odusevljavaju me ovakve mini stvarcice. Pravo umetnicko delo... A i vec dugo zelim kupiti cokoladne transfere. Jako su efektni.
    P.S. Bageti isprobani. :) Uskoro ce i post...

    ОдговориИзбриши
  21. Анониман6. јун 2012. 01:05

    Prekrasan post, fotke su ti divne!

    ОдговориИзбриши
  22. Prava jestiva umjetnička djela, ne mogu riječima opisati koliko su me ove tortice oduševile♥ Svi predivni detalji, boje, fotografije... Ovo je vrhunski, draga Lana!!

    ОдговориИзбриши
  23. Dragi moji, hvala puno na javljanju i sto nam dajete vetar u ledja, trudicemo se da nase "mezzimce" ucinimo uvek zanimljivim i inspirativnim.:))
    p.s. Milkice, jedva cekam taj post!:))kiss

    ОдговориИзбриши
  24. ovo izgleda božanstveno...ne samo izgled već i spoj ukusa.
    lana, svaka čast!

    ОдговориИзбриши
  25. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To su cokoladni transferi, nesto poput folije sa otisnutom cokoladnom sarom, pa kad dodju u kontakt sa toplom cokoladom, taj otisak se prenese... najcesce se mogu kupiti u specijalizovanim radnjama za poslasticarsku opremu.:)

      Избриши
  26. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mozes sama lako napraviti cokoladnu ogradicu na papiru za pecenje. Iseci papir na trakice koliko je visok kolac i nacrtaj ogradicu ili cak neke sare po zelji (recimo tufnice sa belom cokoladom), onda sacekaj da se potpuno stegne. Zatim, rastopi cokoladu u drugoj boji i kad se malo prohladi, pazljivo i brzo premazi preko sare (tufnica). Cim pocne da se steze, probaj da polako savijes papir i nasloni traku na kolac. Ostavi da stoji sve dok se cokolada skroz ne ohladi i onda pazljivo skini papir. Sve zavisi koliko je toplo/hladno u kuhinji, ali par minuta bice dovoljno.:)

      Избриши
    2. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    3. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    4. Da, upravo tako.:) evo jedan receptic za ideju:
      http://www.coolinarika.com/recept/tortica/

      Избриши
    5. p.s. odgovor na tvoj prethodni komentar - mozes napraviti tako kako si objasnila, sve sam razumela.:) sorry, sto nisam bila bas najjasnija, mozda ce biti lakse ako pogledas receptic na ovom linku gore.:)

      Избриши
    6. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
  27. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) hehe, nisam poslasticar po struci, samo volim da se igram u kuhinji.:) pozzzz

      Избриши
  28. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. e, ne pisem bas tako cesto, tamo sam prvo pocela li od kada imam blog ne stizem i tamo i ovde. Slobodno se prijavi i nemoj se brinuti zbog jezika, sasvim dobro pises... sem toga, to ce ti biti odlicno za vezbu a upoznaces i nove prijatelje, a grcki recepti su uvek popularni... saaamo napred!:)))

      Избриши
    2. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    3. Demi, slucajno sam greskom brisala tvoje pitanje za capuccino tortu, stigla sam samo da procitam pocetak... koristi se capuccino u prahu, pa je zato dovoljno 150 g cokolade za taj receptic. Napisi mi molim te ponovo ako sam jos nesto propustila... :(
      Drzim ti palceve za coolinariku jer se uz receptice najlepse uci jezik.:))) Puno te pozdravljam!

      Избриши
    4. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    5. :) Krema je dovoljno gusta, moze ostati i samo zuti fil (ako neko ne voli ukus kafe:)... jedna kesica praha je otprilike 1 supena kasika, a ako neko voli kuvanu kafu moze slobodno dodati 2-3 kasike kuvane kafe, ali ne vise da ne razredi previse fil.:)
      Mozes slobodno postavljati recepte koje vec imas na blogu, mislim samo da linkovi nisu dozvoljeni, ali mozes ih otkuckati kao nove receptice... ako zatreba neka pomoc oko novih reci, slobodno pitaj, a i ostale blogerice ce rado pomoci.:)

      Избриши
    6. p.s. jedan slican receptic za tortu, samo sa lesnicima i cokoladom... kad se fino rashladi, bude kao pravi sladoled.:)
      http://kuhinjica-mignone.blogspot.com/2009/11/rodjendanska-tortica-danas-je-bakin.html

      Избриши
    7. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    8. Dragi Demi, divno je od tebe sto zelis da nam priblizis grcku kuhinju, a za posebnu pohvalu je sto se trudis da pises na srpskom, znam da je puno teze pisati na stranom nego na meternjem jeziku. Nemoj se brinuti ako ne stignes za igricu, ni ja ne ucestvujem u svakom krugu, neka ti to bude razonoda kad si raspolozena za kuvanje i kad imas vremena. Zelim ti brz oporavak i da se sto pre vratis u formu.:)))

      Избриши
  29. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))) Kad imas vremena pogledaj polako, ima tu puno finih receptica i od drugih clanica... sigurna sam da ces pronaci nesto po svom ukusu.:) Puno te pozdravljam!

      Избриши
  30. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  31. Htjela sma staviti transfer foliju na kolač. Kako znati da čokolada nije previše vruća dase na nju stavi folija? Nalazim po internetu neke glupe savjete puput "kad staviš prst u to, to je vruće, al ne tako vruće da se opečeš". I ja sam stavija prst u glazuru i zaključila da se nisam opekla i stavila sam foliju na glazuru: budući da je folija prozorna u trenu sam vidjela kako se šare s folije doslovno "razlijevaju", razmazuju i šire, tj. otapaju. znači da je čokolada ipak bila prevruća. Maknula sam foliju s kolača i bacila ju u smeće, probala sam zagladiti čokoladu koliko se god dalo i nalijepila sam na nju novu foliju, računajući da se sad već čokolada zaista dosta ohladila dok sam ju pokušavala što bolje zagladiti žlicom po kolaču, no pet se dogodila ista stvar - šare s folije su se razlijevale. Bacila sma i tu foliju, al sada više nisam uspjela lijepo zagladiti glazuru jer se previše stvrdnula. Otopila sam novu glazuru, stavila ju na prethodni stvrdnuti sloj glazure i čekala - ne znam što i koliko sam trebala čekati. Opet sam probala prstom i zaključila da se nisam opekla pa sam zalijepila treću foliju - no šare s folije su se jenostavno razlijale i razmazale. I tu foliju sam bacila, kolač sam nagurala u hladnjak. Kad se ta glazura s razmazanim motivima stvrdnula - premazala sam odozgo šlag jer me bilo sram poslužiti glazuru s tim gore razmazanim elementima. Dakle bacila sam 3 folije, od kojih je svaka koštala preko 3 eura, a na kraju sam na kolač mazala šlag. Za ovu godinu sam gotova s isprobavanjem tih folija jer meni je to preskupo i prekomplicirano. Ali baš me živo zanima po čemu znate da se glazura dovoljno ohladila da se na nju može staviti folija, a da se motiv ne rastopi i ne razmaže???

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moram priznati da coko transfere slabo koristim, isprobala sam ih par puta da vidim kako ce sve izgledati, ali na kraju sam zakljucila da mi se ipak vise svidjaju kolacici prirodnog izgleda, bez tih dodataka, sljikica i sl. Moje iskustvo je bilo sledece: cokolada bi trebala da bude prijatno topla da bi se sare zalepile (meni se desilo da se print delimicno prenese, a da deo ostane na foliji:). Koristila sam samo cistu cokoladu za premazivanje (bez dodatka ulja, maslaca, slatke pavlake i sl.) koja je prethodno otopljena na laganoj temperaturi.
      Procitala sam i Vase iskustvo, ne znam kako ste radili cokoladnu glazuru ali moguce da je zbog nekog dodatka doslo do razlivanja sara, a mozda je jednostavno i do proizvodjaca. Meni su isto te folije preskupe, a kolacici ukraseni cokoladom su nesto najfinije. Ako se slucajno dogodi da glazura ne uspe (ne bude fino glatka i sl.), mozete pokusati da preko nje "nacrtate" izgubljeni put pomocu rastopljene cokolade ili jednostavno isprskajte malo cokoladom odgore, pospite coko mrvicama, seckanim lesnicima i sl. - posluzice kao prva pomoc a kolacic/torta ce fino izgledati.:))

      Избриши