субота, 6. април 2013.

Fine karamele


Ovaj recept već neko vreme čuči u folderu i nikako da stigne na red.:) Kad sam, pre nekog vremena,
od naše drage Zoke sa bloga My pans and pots, dobila paketić kondezovanog mleka (nabavljenog u Mađarskoj) odmah sam se dala u potragu za receptima gde bih mogla da ga upotrebim. Ovde kod nas se ne može nabaviti kupovno mleko, pa je zato druga opcija da ga pokušate sami napraviti s tim što je sam postupak prilično duuuug i zahteva par sati kuvanja. Ako se ipak odlučite za pripremanje u domaćim uslovima, ova dva recepta vam mogu biti od pomoći: klik ovde i ovde.

E tako, sad kad ste se snabdeli/ ili napravili kondezovano mleko, možemo da zasučemo rukave i da napravimo fine karamele.:) Ovde možete pročitati originalni recept po kome sam radila od pola mere.


Sastojci: 200 ml kondezovanog mleka, 75 ml običnog mleka, 225 g šećera, 60 g maslaca.

Priprema:

Staviti sve sastojke u šerpicu sa debljim dnom i postepeno zagrevati dok se maslac ne rastopi. Kad provri, kuvati 20-30 minuta uz neprestano mešanje dok smesa ne počne da se zgušnjava. U prvo vreme se neće puno toga dešavati, dosta će pućkati i promeniće blago boju, pa zato pazite.:)

Ako želite da karamele budu mekše onda ih kuvajte 20-tak minuta, a za čvršću teksturu produžite kuvanje još koji minut. Zatim, pomerite sa ringle i mešajte 5 minuta dok se smesa malo prohladi. Smesa će biti još uvek tečna ali kako se bude hladila, tako će očvrsnuti.

Napomena: sada je pravi trenutak da dodate malo seckanih oraha ili lešnika u smesu ako želite da ih prošarate.


Dok je smesa još mekana možete lako napuniti kalupiće za praline, najbolje silikonske jer ćete posle lako izvaditi gotove karamelice. Ako pravite duplu meru, prohlađenu smesu možete sipati u manji, četvrtasti kalup koji je prethodno obložen masnim papirom. Sve lepo utapkajte i poravnajte i ostavite da se potpuno ohladi. Kasnije možete seći na male kockice ili jednostavno izvaditi karamele iz kalupa za praline.

Možete napraviti i praline punjene karamelom: kalupiće premažite rastopljenom čokoladom u dva sloja i sačekajte da se čokolada stegne. Zatim ih napunite pripremljenim karamel kremom i kad se prohladi, zatvorite čokoladom. Gotove praline stavite u kesice od celofana ili male kutijice, a zatim ih uvežite mašnicom i biće vrlo lep poklon.:)

Želim vam svima lep, sunčan i pralinast vikend!:)))

 

32 коментара:

  1. Ma daj, pa ti si čudo! Pre dosta vremena sam nabavila silikonske kalupe za praline, četkice i sve drugo, ali je to sve meni pipavo i nikako da se skrasim da probam da ih pravim. Ovo je fenomenalno jednostavno i brzo, a moje dete prosto obožava Pionirove karamele sa lešnicima. Baš ću da ga obradujem. Koliko se karamelica dobija iz ove tvoje mere?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tanja, te kalupice onda pod hitno da isprobas!:))) videces, kad jednom pocnes da pravis pralinice, posle ce te stalno vuci, a karamele se jos lakse naprave.. eh, sad ne znam koliko je tacno ispalo komada jer sam morala da proverim (iz vise puta:) da li je smesa ukusna.:PPP
      Od ove mere se ne dobije velika kolicina jer deo tecnosti ispari tokom kuvanja, ali mislim da se moze napraviti 20-tak karamela/pralina.:))

      Избриши
  2. Mmmmm karamele sa seckanim orasima mi odlicno zvuci. Kondenzovano mleko mi uvek stoji u ormaricu mislim da ce ubrzo nestati:) Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, da.. te sa seckanim orasima su posebno fine i odlican su nacin da se upotrebi to mleko iz ormarica.:))) bisous!

      Избриши
  3. Prekrasni su ti, a vjerujem i ukusni. Baš si darovita u izradi i prezentaciji. Fotke sjajne.

    ОдговориИзбриши
  4. Predivne su, ja ne znam da bih za ovako nesto imala strpljenja :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Goco, sigurna sam da bi se ti sjajno zabavila sa kalupicima i kolacicima.:)) Puno te pozdravljam!:))

      Избриши
  5. E kad konačno napravim to kondenzirano mlijeko (jer mi se ne da kupovat), onda ću spremiti karamele. Inače ih obožavam, fine su mi ko čokolada :)))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Anja, verujem da ce tebi sve sjajno uspeti, te karamele u domacoj izradi su taaaako fine.:)))

      Избриши
  6. pamtim domaće karamale iz jedne slastičarnice dok sam bila jakoooo mala. Vraćala sam se i poslije ali je čovjek koji ih je radio umro, tako da ih nikada više nisam probala. Tragam za tim okusom već godinama! Ovo mi zvuči tako nekako!

    ОдговориИзбриши
  7. Draga Ivana, nadam se da ce ovaj recept pomoci i makar na tren vratiti u detinjstvo.:)) Saljem ti puno lepih pozdrava!:))

    ОдговориИзбриши
  8. Lana, moras otvoriti radnju u kojoj ces prodavati ove tvoje sjajne stvari. Obecavas li?

    ОдговориИзбриши
  9. Oh, kakve divne karamele. I tako lepo prezentovane. Ma, stvarmo si pravi majstor. :)
    P.S
    Samo javi kad mlekson zatreba. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, nista bez tebe, hvala puuno na paketicu!:))) p.s. ma, naucicu sama da ga pravim, hihihi...:)))

      Избриши
  10. Odlične karamele! A prezentacija me oborila s nogu.:) Krasno!

    ОдговориИзбриши
  11. Sada bih samo poželjela da je ova krasna bombonjerica tu kraj mene..predivne su karamele,ali i tvoje prezentacije koje su vrhunske:)
    Ugodan dan ti želim!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moram smisliti kako da ih jednom teleportiram do tebe, saljem vam puuno pozdrava i zelim lep vikend!:)))

      Избриши
  12. Nisam ljubitelj karamela, ali mi se jako sviđa prezentacija!

    ОдговориИзбриши
  13. "Ubićeš" me ovim lepotama... Svaka čast, fantastično izgleda!!!!

    ОдговориИзбриши
  14. Draga Lana praline su ti prekrasne, baš im se divim, a rado bih koju i isprobala :)

    ОдговориИзбриши